16 februari 2014

Voorjaar 2014

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer 's een keertje. Het komt er maar niet van en soms heb je iets van alles is al tig keer voorbij gekomen.. Aan de andere kant is het toch overal weer net iets anders.

Zo hebben wij sinds kort een piano.


We wilden hem al lang hebben maar dachten dat we er geen plaats
 voor hadden. Eerder hebben we ook een piano gehad
 en we miste het toch.


(Altijd moeilijk rechte foto's maken)

Tja, en het was nog spannend of de muur achter de kast die er eerst stond
 wel in de kalkverf zat.
Nu was dat wel het geval maar dat was maar 1 keer gedaan.
 Ik vond het prima voorlopig. Man man dacht daar weer anders over,
 je bent er even niet en het is weer bijgewerkt.
Dat was schrikken, hij had de verf van de ramen gebruikt!


De kast die er eerst stond staat nu in het kantoor, de kast van het kantoor staat nu in de keuken.
Dat laat ik nog wel een keer zien.

Verder heb ik ook mijn pot maar ingesmeerd met gypsblokkenlijm. Leuk om te doen
en je hebt weer iets anders en meer van deze tijd.


De footstool heb ik een hoesje gegeven, daarop
ligt een mooi ornament, recent gekocht bij De Potstal in Valburg
Eronder kunnen schoenen staan, is het minder rommelig.



Heerlijk dat het weer langer licht is, wel op de tijd letten dan altijd,
anders is je eten niet op tijd klaar.


Nee, we eten geen bloembollen. Voorjaarsplaatje.



Was bijna vergeten hoe leuk het was om collages te maken..

Nu we het toch over voorjaar hebben,
Ik kreeg de trendkleuren van Pure & Original voor
voorjaar/zomer 2014 binnen.

Het lijkt allemaal weer wat kleurrijker te worden,
de bloemen hebben ook al meer kleur, het hoeft niet allemaal meer wit te zijn.



Mooie kleurcombinaties zijn:

Apple Blossom - Silver Lake & Dark Aubergine
Neutral Ground - Sand Storm & Fondant
Clear Amber - North Sea Silt & Brown Sugar
Keyan Copper - Sundew & Zinc
Poetic Blue - Flannel Grey & Belgian Wilderness
Barbedos Blue - Evening Shadow & Oxford Blue
Libo Bay - Almond & Soft Taupe
Courtly Rose - Cold Lava & Sea Foam

(Ik zie dat dit de nog oude kleurenstaal is, zal een nieuwe foto maken)

Wil je de kleuren liever groter zien dan kan ik je aanraden om bij
 De Potstal te gaan kijken, ze hebben daar een speciale kleurenkamer 
met grote stalen en daglicht. Echt de moeite waard.


Hartelijke groet,
Petra(nell)
















43 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Heerlijk om weer eens een post van jou te lezen! Voel je vooral niet bezwaard wanneer je iets in herhaling laat zien, ook daar kom ik echt wel voor buurten hoor ;-). Ik voel mij juist nog weleens schuldig, omdat je regelmatig een lieve reactie bij mij achterlaat.

Wat staat de piano daar mooi. Ik vind het een prachtig instrument en kan erg genieten wanneer iemand er goed op spelen kan. Helaas hebben we er hier geen ruimte voor, in een groot huis zou ik het wel weten.

Ik hoop met je mee dat we nu richting de lente koersen, zonder winters weer. Ik kan mij echt op het nieuwe seizoen verheugen.

Ik wens je een fijne week, Petra! Liefs, Ingrid

Bij Guusje Thuis zei

Petra wat leuk weer een blog van jou! Maar lees ik het nu goed; manlief die verf van de kozijnen op muren smeert?

Die piano is geweldig zeg. Sinds puberzoon op gitaarles zit, kriebelt het bij mij weer en zou ik zo graag weer eens met mijn vingers over de toetsen heen en weer 'wiebelen'.

Maar hier absoluut geen plekje vrij, zo groot is het niet. Alhoewel, als ik de tv-kast nou eens weg doe, ik kijk toch nooit ... vrees dat ik hier in huis dan geen vrienden maak, maar is een optie :)

Athomebymy zei

Prachtig die piano !!!
En heerlijke sfeerplaatjes echt genieten ...

Liefs Petra

Antje zei

Leuk je nog eens te horen en wat heb je een mooie piano heb je.
Grtjs Antje

Passione Helena zei

Wat fijn om weer iets van je te zien en horen Petra! Ik kan die momenten wel met je delen hoor. Maar ondertussen ben je wel heerlijk aan het restylen geweest.

Wat een prachtige sjieke piano!! Heelijk dat je er weer één in je bezit hebt...maar ik moet wel lachen om de muur haha, zoiets zou hier ook zomaar gebeuren...en dan moet je het ook nog tactisch over weten te brengen dat het anders had gemoeten ;-) Zie het maar als liefde met goede bedoelingen. Je kan nu wel een nieuw kleurtje op de wand!

Wens je nog een hele fijne avond!

Liefs Helena




Anneke zei

Wij hebben jarenlang de piano in de kamer gehad. Maar onze kamer is vrij klein dus het werd echt een sta in de weg. Nu hebben we hem boven staan. Voor jan hebben we een muziekkamertje ingericht. Daar zit hij veel te studeren. Hij geeft muziekles dus hij moet zelf ook wel bijblijven. Maar ik zie weer mooie sfeerplaatjes. En mooie nieuwe kleuren. Maar ik denk niet dat het hij mij past.
Liefs Anneke

Roelie Steinmann Photography zei

Mooi de piano in je woonkamer. Leuk ook de bolletjes met het mos er om heen. Het voorjaar komt er weer aan.

Lieve groet, Roelie

lia zei

He he, daar is ze eindelijk weer eens....
Ik wist het al wel van de piano, en vroeg me af wanneer we het te zien kregen. Het staat daar erg leuk. Als ik de ruimte ervoor had, zou ik het ook doen. Of moet je dan perse kunnen spelen hihi....
Ik heb weer genoten van je mooie doorkijkjes in huis.
En nu niet meer zolang wegblijven hoor.
Fijne avond
Liefs lia

Alie zei

Prachtige plaatjes weer bij je! Ik heb de voorjaarskleuren ook net op m'n blog gezet

Marjonel M zei

Hoi Petra, je bent er weer..Leuk zeg een piano, wie kan er thuis bij je spelen? Mooie sfeerplaatjes weer! van mij mag de lente ook wel beginnen en met die frisse kleurtjes gaat dat wel goed komen.

Fijne week!
Liefs, Marjonel

Mijn Stijl zei

Wat een prachtig instrument is dat toch een piano.
We hebben er zelf ook een paar gehad.
Kan zelf helaas niet spelen. Mijn man is muzikaal maar hij speelt het liefst op een gitaar.
Mooie foto's heb je weer gemaakt.
Het ornament heb ik ook, alleen niet helemaal meer intact helaas...meestal gaat er hier iets kapot door een ander.
Kon nu echter niemand hier in huis de schuld geven alleen mezelf.

Fijne avond verder,
Anita

It's me zei

Wat leuk een piano !!!!...kun je spelen dan ???...mooi de nieuwe kleuren zie al twee hele mooie !!..en ja de Potstal is ook wel een favoriet van mij hoor....liefs fijne week Ria...x !!

Indruk zei

Wat lijkt me dat heerlijk als je lekker kan piano spelen! Het ziet er gezellig uit bij je. Pascale X

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat mooi zo'n piano! Ik had er vroeger ook één maar kan niet zo goed spelen en dan is het een sta-in-de-weg!
Maar voor de sier is ook mooi, alleen loop je er tegen aan dat je gasten dan gaan vragen om een riedeltje te spelen, tsja....
Je hebt weer mooie plaatjes laten zien en eh.....het geeft niet als het wat van hetzelfde is, elke foto is toch weer anders!!
Ik geniet er toch wel van!

Groet Trijnie

Jolanda zei

Leuk weer iets van je te lezen en zien. En wat een mooie platjes, echt genieten. Net als de voorjaarskleuren, zien er warm en sfeervol uit. Lieve groet

het moonhuis zei

Staat echt heel sjiek die glanzend zwarte piano.
Op de tweede foto zie ik een biedermeiertafeltje die mij heel bekend voor komt.
Ik heb er een gekocht voor op mijn dochters' kamertje als bureautje, ik moet m nog behandelen, het is van dat glimmende gelakte hout. Ik had al in gedachten om m helemaal af te bijten en m dan in de loogbeits te zetten, ik ben benieuwd wat jij ermee gedaan hebt om m zo te krijgen.
Echt leuk om te zien hoe ie kan gaan worden!!

Liefs Monica

Huiz&zo zei

Wat een geweldige piano! Ik vind het altijd echt een eyecatcher in je huis. Helaas heb ik er geen ruimte voor. De voorjaarskleuren zijn ook erg mooi. Zo krijg je nog meer zin in de lente!!

Fijne dag!

Corine(THUIS) zei

Mooie aanwinst zo'n piano! Ik vond het altijd zo heerlijk als Gert rustig zat te spelen.. helaas is dat er niet meer bij, artrose maakte het te pijnlijk. En die muur ( met de verkeerde verf).. ach ik hou wel van zulke verhalen ;-))

Janny zei

Hé Petra, wat leuk weer eens wat van je te lezen! Vond het al zo jammer dat we niks van je hoorden. Je hebt altijd zulke leuke posten, waar we écht iets aan hebben. Ik moet zeggen dat ik het leuk vind een piano. Maar wij hebben hem juist een paar maanden geleden weg gedaan. Onze oudste dochter speelt piano maar wij niet. En dan is het wel een sta-in-de-weg. Ik heb nu een heerlijke plek voor een sidetable. Ik vind het prachtig dat er wat meer kleur komt in de huizen. Hoewel ik erg van een sobere inrichting houd, is al het grijs me wel eens een beetje te veel. Ik weet niet of ik deze kleuren nu echt mooi vind, maar ik ben wel dol op verschoten vale tinten. En ik heb me voorgenomen om dat wat meer in te brengen, de komende tijd. '
Lieve groet,
Janny

Verie - vvestywo.blogspot.com zei

Dat ziet er goed uit, Petra! Gezellig ingericht, prachtige piano, helemaal leuk! Geniet ervan.

Lieve-Groetjes, VERIE en geen valery of iets in die richting..;);)hihi..

It Is The way of life zei

Hallo Petra ,leuk om weer een post van je lezen , mooie piano speel jezelf ?
Verder zijn de foto's van de collages erg mooi .En de nieuwe voorjaarskleuren zijn prachtig , maar ik zou er niet voor kiezen !
Liefs ida

Dineke@esatto zei

Zooo leuk om weer eens wat van je te lezen!!
De piano staat prachtig! Speel je zelf, of iemand anders?
Wat ziet het er allemaal weer sfeervol uit zeg, kan ik echtvan genieten!

LiefsDineke

Marion van de Sande zei

Haha, wat grappig, ik had gisteren je blog ontdekt met zulke leuke tips en mooie plaatjes. Aan het eind pas zag ik tot mijn teleurstelling dat je laatste post al van lang geleden was en dat je misschien wel gestopt was. En prompt zie ik vandaag een nieuwe post. Leuk!

Ik ga je volgen ook al heb ik zelf (nog) geen blog.

Liefs,
Marion

SOBERenSTIJL zei

Leuk en gezellig weer een post van je om te lezen....en is het met je muur weer goed gekomen?!
Mooi hoor een piano in huis, we hebben er ook 1 gehad en we missen dat wel...altijd erg gezellig dat gepingel.

Liefs, Dorine

Homemade Home zei

Prachtige post en leuk om te lezen, vooral dat voorval met je man is heel herkenbaar. Hihi.
Je piano vind ik heel mooi.
Fijne week lieve groet Nelly

g zei

Allereerst wat fijn om weer wat van je te horen.

Prachtig een piano, hij staat echt prachtig bij jullie! Ik ben een groot fan van piano muziek. Het lijkt me zo heerlijk als je je emoties in het bespelen van een piano kan uiten.

Wat laat je toch een prachtige collages zien zeg. Een weldaad voor het oog. Ik zie uit naar je volgende post!

Lieve groet,
Gerralda

Anoniem zei

Daar was je weer ;) en direct met een leuke post! Wat een waanzinnige piano, ook al kan ik alleen vader Jacob spelen, als ik de ruimte (en het geld) ervoor heb zou ik dat ooit wel willen. Jullie gang is ook werkelijk prachtig, lijkt op dat van ons met die deurposten maar bij jullie is het ietsje boel groter aan de giga spiegel en dito tafel te zien ;-)

De nieuwe kleuren is niet echt mijn ding, heb net alles weer in 'sombere' kleuren gezet, toch meer mijn ding ;-)

Genoeg van je mooie piano!

Liefs Saskia

Huize Vizzini zei

Ooow is jullie muur wel goed gekomen? De piano staat prachtig in jullie kamer. Ik heb genoten van je mooie foto's.
Liefs Patricia.

Mayflower zei

Wat een mooie blogpost Petra, heerlijk om weer iets van je te lezen èn te bekijken.
Wat een mooie aanwinst, een prachtige piano.
En een heerlijke sfeer, ik geniet.
Fijne week en een lieve groet, Mea

Unknown zei

Hoi Petra,

Leuk om weer een post van jou te mogen ontvangen. Is altijd weer spannend wanneer ik jou blog zie verschijnen! Inderdaad een heel mooi stuk, jullie piano zeker met de ruimte die jullie hebben. Fijne week, vele groetjes Mien

Chantal (uit het Zuiden) zei

Hallo Petra,

vind het altijd weer gezellig als je een berichtje achterlaat.

Eerste gedachte: ze is er gelukkig toch nog steeds.

Heb er weer van genoten!

Lieve groet,

Chantal

het moonhuis zei

Bedankt nog voor je reactie Petra.
Toevallig ben ik er vanmiddag mee bezig geweest, ik heb er eerst een afbijtmiddel opgezet en daarna helemaal afgekrabt en de rondingen en kieren met een staalborstel schoongeschrobt. Morgen schuren, dan gaat het een stuk makkelijker omdat er al wat lagen af zijn.
Ik denk wel dat mijn tafeltje een slag kleiner is dan die van jou, het is een klein tafeltje, ik wilde m als bureautje voor op mijn dochtertje's kamer, maar zij zegt liever een kaptafeltje te willen, ook goed, zet ik er wel een spiegeltje op ;-)
Ik maak het blad van mijn eettafel altijd schoon met een sopje Schilderschoon van Alabastine, daar wordt ie ook zo heerlijk mat en doorleefd van!!

Liefs Monica

Cora M. zei

Heerlijk een piano..(zucht) die willen wij zooo graag, maar in ons inie minnie huisje is er echt geen plek voor..Lucky you!
Groetjes Cora

Anneke zei

Hoi Petra, lief dat je reageerde op mijn blog. Ik ben het helemaal met je eens dat een geschuurde tafel veel mooier is. Ik heb het er met jan over gehad om de tafel te laten zandstralen. Maar dan moeten we alles laten doen. Wij hebben in de kamer nog een hele antieke salontafel staan waar ik echt niets aan mag laten doen. Dus best een dilemma. Onze kamer is vrij klein dus als je zoveel verschillende soorten hout hebt maakt misschien heel onrustig.
Heb je nog een leuk idee?
Liefs Anneke

Unknown zei

Ik kom via via op jouw blog terecht.Je hebt een mooi blog met veel inspiratie!
Ik ga je volgen!

Fijn weekend,
Groetjes Anita

Janny zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Unknown zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Nicole Orriëns zei

Prachtig die piano! Wij hadden er ook eentje, maar die is helaas weg inmiddels.

Bedankt voor je comment op mijn blog met reviews!

Housebythewaterhole zei

Petra, via het blog van Alie op de jouwe terecht gekomen, ik heb me gelijk aangemeld om je te gaan volgen, ik dacht nochtans dat ik al een volger van je was want je blog komt me bekend voor... héél mooie dingen laat je zien !!
héél fijne zondag nog
liefs
Kathy

Passione Helena zei

Hai hai, ik kwam zomaar even bij je langs, kon zijn dat ik weer eens iets gemist had ;-) Maar helaas nog geen nieuwe post. Ik hoop dat het goed met je gaat en het gewoon te druk hebt met andere dingen...of even een blog pauze hebt ingelast.

Ik wens je alvast een heel fijn weekend & geniet lekker van alles om je heen.

Liefs Helena

Anoniem zei

Wat een prachtige blog heb je!
Hele mooie foto's :)
Vooral die piano, jeetje! Ik ben jaloers!
Ik hoop dat je snel weer iets post!

gr, Nikki
www.BolletjesKleed.nl

Haider Jamal Abbasi (iAMHJA) zei

good website keep it up
born baby images

Unknown zei

Your Affiliate Money Making Machine is waiting -

Plus, getting it set up is as easy as 1..2..3!

Here's how it works...

STEP 1. Input into the system which affiliate products the system will advertise
STEP 2. Add some PUSH BUTTON TRAFFIC (this LITERALLY takes 2 minutes)
STEP 3. See how the affiliate products system explode your list and sell your affiliate products on it's own!

Are you ready to make money automatically??

Click here to launch the system

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails